| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Advokat John Tuflått WARFOG småskriver

Ble Medlem: 05 Okt 2006 Innlegg: 6 Bosted: Lillestrøm
|
Skrevet: 10:24 - Fredag 29 Jan 2010 Tittel: Særskilte kompensasjonsordningen for psykiske lidelser |
|
|
Den særskilte kompensasjonsordnignen for psykiske belastningslidelseer etter deltagelse i en interanasjonal operasjon fra og med 1978 er nå trådt i kraft.
Ordningen administreres av Statens pernsjonskasse og erstatningen utmåles etter ervervsmessig uføregrad.
Det ser ut til at Statens pensjonskasse legger opp til at det må innhentes en ny psykiatisk spesialisterklæring for å avdekke årsakssammenhengen før erstatningen tilkjennes. Utgifter til advokat dekkes under ordningen.
Det blir spennende å se hvor strengt kravet om årsaksammenheng vil bli tolket fra Statens pensjonskasses side, og hvorvidt det er et ønske om å unngå rettsaker.
Jeg har nå flere saker på gang etter ordningen så jeg kommer tibake
når jeg får noe mere erfaring med ordningen. _________________ John Tuflått
advokat
jt@advokat-erstatning.no
Tlf. 93431257 /64 845546 |
|
| Til Toppen |
|
 |
ASKA WARFOG Rådgiver

Ble Medlem: 05 Jan 2006 Innlegg: 121
|
Skrevet: 12:36 - Torsdag 16 Feb 2010 Tittel: Forskrift om særskilt kompensasjonsordning |
|
|
SIOPS har på sin nettside i dag et viktig innlegg:
Forskrift om særskilt kompensasjonsordning for psykiske belastningsskader som følge av deltakelse i internasjonale operasjoner.
Forskriften med kommentarer fra juridiske eksperter kan leses der -
med kommentarer utarbeidet av advokat Claus Brynildsen på oppdrag fra SIOPS.”
http://www.siops.no/ _________________ aska |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gamle-admin Site Admin

Ble Medlem: 06 Mai 2008 Innlegg: 423
|
Skrevet: 10:08 - Onsdag 17 Feb 2010 Tittel: Re: Forskrift om særskilt kompensasjonsordning |
|
|
| ASKA skrev: | SIOPS har på sin nettside i dag et viktig innlegg:
Forskrift om særskilt kompensasjonsordning for psykiske belastningsskader som følge av deltakelse i internasjonale operasjoner.
Forskriften med kommentarer fra juridiske eksperter kan leses der -
med kommentarer utarbeidet av advokat Claus Brynildsen på oppdrag fra SIOPS.”
http://www.siops.no/ | http://www.siops.no/juridisk.html
Det er bra at Grindaker har gode kompiser, for denne juridiske betenkningen var meget god. Takk, ASKA! _________________ GA
WARFOG |
|
| Til Toppen |
|
 |
aquincvm WARFOG Senator

Ble Medlem: 12 Des 2003 Innlegg: 275 Bosted: Nordmøre
|
Skrevet: 07:43 - Lørdag 27 Mar 2010 Tittel: |
|
|
Var, inne og leste på Siops sidene (Er en evighet siden jeg har vært inne på både Warfog og Siops sine sider, men må ta meg i nakken og komme meg mer inn og lese.
Leste gjennom det som var sitert fra "loven", og advokates kommentarer.
Claus Brynildsen er en meeeget oppegående mann, og har innsikt i dette med vår problematikk. Han var en av de i mitt "team" da jeg førte min sak, og jeg kan skrive under på at han vet hva han snakker om, vet hvordan ting fungerer og hvordan ting er.
SÅ, det vare godt å se at han fortsatt har interesse for og/eller følger med hva som skjer med dette.
UTen han sinnsats frabegynnelsen hadde jeg nok ikke kommet langt, men når jeg fikk han på mitt team så skjedde ting . Han visste hva han gjorde og hva som måtte til.
Så gjorde da også den de to andre som var med på , og den som tok over etter han og avsluttet min sak med stormangrep ( ) det siste året eller så av saken min. _________________ Aquincvm |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gamle-admin Site Admin

Ble Medlem: 06 Mai 2008 Innlegg: 423
|
Skrevet: 10:11 - Lørdag 27 Mar 2010 Tittel: |
|
|
Godt å se deg igjen
Claus Brynildsen (CB eller Dommer'n) er venn og tidligere kollega med Anders Grindaker. Anders har vært på folk i WARFOG for å få våre til å benytte en særskildt advokat ved dette kontoret. CB antyder i dette dokumentet at folk kan få enda mer erstatning ut fra de som stevnet staten og fikk erstatning utbetalt etter dette. Den særskildte erstatninga på 35 G dekker bare tap i fremtid mens erstatningsutmålingen du fikk ved stevninginga bare bestod av (f.eks.) 1 millioner kroner mens tap i fortid var 1,5 millioner. Da skal staten ifølge CB betale det som ligger imellom den allerede tilkjente millionen og summen fra den særskildte ordninga. Er du helt erversufør vil det bety en tilleggsutbetaling for deg på 1,45 millioner. Dette vil jo FD bestride til fjordene blåner. _________________ GA
WARFOG |
|
| Til Toppen |
|
 |
aquincvm WARFOG Senator

Ble Medlem: 12 Des 2003 Innlegg: 275 Bosted: Nordmøre
|
Skrevet: 07:29 - Søndag 28 Mar 2010 Tittel: |
|
|
Good to be back
har vært en lang tid etter at "Junior" kom til verden og masse har skjedd.
Ja har fått en innføring i det nye regelverket (meget kort, men grei nok ) av den advokaten som tok over etter CB. CB var forøvrig med i hele min prosess etter at han gikk inn i ett annet firma, men var med og fulgte opp til the bitter end.
Han som fortsatte saken min og avslutta den (en meget oppegående, sterk og klar, og frammadstormende advokat kontakta meg for en halvannen måned siden og sa at han mente jeg absolutt burde gå for å kreve mer,uansett hva de folka i SPK og FD sa/skrev i den forliksavtan som ble gjordt. Så da får vi se hva som skjer. Jeg vet iallefall at han gir seg absolutt ikke før han får no svar og resultat ut av det. Så skal bli spennede å se hva han får ut av det siden mye av det som jeg fikk (som du nevnte ) gikk på "fortid", og en liten del som var peanuts gikk å framtidige . Så skal holde folk oppdatert om hva som skjer framover, men vil legge ting inn i "Shelter" siden det på de åpne sidene er massevis av "prying eyes" som ønsker følge med og lese hva vi foretar oss _________________ Aquincvm |
|
| Til Toppen |
|
 |
|