| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Starwalker Site Admin

Ble Medlem: 08 Mar 2004 Innlegg: 4249 Bosted: Nordland
|
Skrevet: 16:35 - Torsdag 04 Mar 2010 Tittel: Fant kule fra andre verdenskrig i beinet |
|
|
Fant kule fra andre verdenskrig i beinet
Den britiske krigsveteranen trodde han hadde gikt, da legene sa at han hadde hatt en tysk kule sittende i beinet i 66 år.
83-åringen Fred Gough var 18 år da han vervet seg i 1944, og sier til Daily Mail at han kan huske å ha kjent et dunk i låret da de nærmet seg fronten, men at det ikke slo ham overende, og at han ikke skjønte hva det var.
- Noen satte et plaster på meg og sendte meg tilbake ned mot fronten, og tre uker etter var jeg tilbake i troppen og hadde glemt alt sammen, sier Gough, som tjenestegjorde for det britiske King's Own Shropshire Light Infantry under andre verdenskrig.
66 år gammel kule
Men etter en nylig gjennomført operason mot brokk begynte Gough å kjenne sterke, løpende smerter opp og ned beinet, og bestemte seg for å oppsøke lege med det han trodde var gikt. Etter røntgenbilder og en sjekk ved Sandwell General Hospital ble Gough meddelt den spesielle beskjeden.
- De sendte meg til røntgen og satte meg ned etterpå for å fortelle meg at jeg hadde en kule i beinet. Jeg tenkte «Hvor i all verden kom den fra?», sier Gough...
Les hele saken i Adresseavisen _________________ Med vennlig hilsen
StarWalker
"Vi som har sett krigen, vil alltid se den.
I den tause natten vil vi alltid høre skrikene.
Så dette er vår historie, for vi var soldater en gang...
...og unge..." |
|
| Til Toppen |
|
 |
Starwalker Site Admin

Ble Medlem: 08 Mar 2004 Innlegg: 4249 Bosted: Nordland
|
Skrevet: 16:36 - Torsdag 04 Mar 2010 Tittel: |
|
|
| Sitat: | | - Noen satte et plaster på meg og sendte meg tilbake ned mot fronten, og tre uker etter var jeg tilbake i troppen og hadde glemt alt sammen, sier Gough |
Plaster..?
- Tydeligvis har ikke oppfølginga av skadde soldater blitt noe bedre med årene.. Heller tvert i mot..  _________________ Med vennlig hilsen
StarWalker
"Vi som har sett krigen, vil alltid se den.
I den tause natten vil vi alltid høre skrikene.
Så dette er vår historie, for vi var soldater en gang...
...og unge..." |
|
| Til Toppen |
|
 |
Eliza WARFOG Minister

Ble Medlem: 29 Apr 2008 Innlegg: 558 Bosted: Svolvær
|
Skrevet: 21:52 - Lørdag 06 Mar 2010 Tittel: |
|
|
Starwalker skrev;
| Sitat: | Plaster..?
- Tydeligvis har ikke oppfølginga av skadde soldater blitt noe bedre med årene.. Heller tvert i mot..
|
Hva?
Tuller du, eller??? _________________ Mvh Eliza
Husk min venn:
Klag ikke under stjernene over mangelen på lyse punkter i ditt liv. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|